
Oleg Sebeta-Dragan
Κλαρινέτο
Ο Ουκρανός κλαρινετίστας, Oleg Shebeta-Dragan, κέρδισε διεθνή αναγνώριση το 2022, όταν κέρδισε τον Διεθνή Διαγωνισμό Carl Nielsen στο Όντενσε της Δανίας. Η ερμηνεία του ξεχώρισε για την τεχνική του φινέτσα, το εκφραστικό βάθος και τη φυσική του μουσικότητα, κερδίζοντάς του όχι μόνο το πρώτο βραβείο, αλλά και το Ειδικό Βραβείο της Συμφωνικής Ορχήστρας του Όντενσε και το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για Νέους.
Μετά από αυτή την επιτυχία, ο Oleg ηχογράφησε το ντεμπούτο άλμπουμ του με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Όντενσε για την Orchid Classics, μια κυκλοφορία που έλαβε υψηλούς επαίνους από την Gramophone, η οποία την περιέγραψε ως «εξαιρετικά καλή» και τονίζει τον ζεστό τόνο, την ευκινησία και την χαρακτηριστική ερμηνεία του.
Ο Oleg έκτοτε έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες όπως η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κοπεγχάγης, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λύμπεκ, η Σλοβακική Συμφωνιέτα, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Έλμπλαντ και η Norddeutsche Sinfonietta. Είναι επίσης ενεργός μουσικός δωματίου, συνεργαζόμενος συχνά με σύνολα σε όλη την Ευρώπη.
Το 2025, ο Oleg επιλέχθηκε ως Καλλιτέχνης Νέας Γενιάς του BBC για τον κύκλο 2025–27, εντασσόμενος σε μια αναγνωρισμένη πλατφόρμα που υποστηρίζει και αναδεικνύει μερικούς από τους πιο πολλά υποσχόμενους νέους μουσικούς παγκοσμίως.
Έχοντας κερδίσει το Μεγάλο Βραβείο του Διαγωνισμού Κλαρινέτου Silverstein Global, ο Oleg υπέγραψε συμβόλαιο με την Nordic Artists Management το 2022. Είναι επίσημος καλλιτέχνης των Henri Selmer Paris και Gleichweit Mundstücke.
Ξεκίνησε τη μουσική του εκπαίδευση στο Κίεβο, σπουδάζοντας με τους Andriy Mitrokhov και Roman Vovk, πριν συνεχίσει την εκπαίδευσή του με τους Reiner Wehle και Jens Thoben στο Πανεπιστήμιο Μουσικής του Lübeck.
Με την αυξανόμενη παρουσία του στη διεθνή σκηνή, ο Oleg Shebeta-Dragan συνεχίζει να καθιερώνεται ως μια συναρπαστική φωνή στον κόσμο της εκτέλεσης κλαρινέτου.
